Followers

" BERAMAL KERANA ALLAH "

Nj Photography

Mari berkonsi Ilmu

Penyebaran video seks azab kepada manusia dan negara.

Tuesday, April 12, 2011

Di kepulauan borneo sibuk dengan pilihan raya. Namun di sebelah semenanjung pula timbul satu isu kontroversi berkaitan video seks yang melibatkan seorang ketua pemimpin pembangkang. Video yang tersebar ke seluruh pelusuk tanah air. Sedar ataupun tidak situasi ini hanya memberikan kesan yang buruk terhadap rakyat Malaysia sendiri. Bukan itu sahaja mungkin memberi kesan kepada negara Malaysia. Adakah ini adalah permainan politik negara untuk mengaburi mata rakyat? Adakah dengan menayangkan video seks tersebut dapat mengalihkan sikap cemburu rakyat di negara lain kerana kerajaan sibuk menabur duit memberikan peruntukan berjuta-juta kepada rakyat Sarawak?

Menyentuh soal hukum agama pula. sekarang ramai yang tertanya-tanya adakah video tersebut adalah pemimpin tersebut ataupun tidak? Ramai yang masih meragui dan terpinga-pinga? Siasatan kes masih di dalam perbicaraan namun ramai sudah rakyat yang membuat spekulasi yang bukan-bukan terhadapa video seks tersebut . Ada yang menyatakan "ya" dan ada jugak yang menyatakan "tidak". Apa yang lebih membimbangkan adalah suatu bentuk DOSA BESAR yang telah dilakukan akibat daripada penyebaran video seks tersebut. Ini kerana mereka memperlihatkan sesuatu benda yang haram kepada negara yang majoritinya adalah umat Islam. Belum lagi masuk kepada dosa besar kerana MEMFITNAH sekiranya didapati bahawa video itu adalah tidak benar.

Bagaimanakah negara ingin dirahmati oleh Allah swt sekiranya belakunya pecah belah dikalangan umat Islam sendiri. Umat Islam saling mengkhianati sesama sendiri, saling menjatuhkan sesama sendiri demi kepentingan masing-masing. Dan apa yang lebih menyedihkan orang Islam sendiri, yang seakidah berbangga menyebar video tersebut agar namanya disebut-sebut oleh media dan masyarakat. Namun sedar ataupun tidak dia akan mendapat saham-saham dosa kerana menyebarkan video tersebut di internet-internet, menyebabkan fitnah berleluasa sehingga menjadi tajuk utama di dada-dada akhbar. Semoga Allah memberikan hidayah kepada orang tersebut.

Sebelum saya mengakhiri tulisan saya ingin saya berkongsikan sebuah artikel soal jawab agama berkenaan hukum seseorang yang melihat video seks/video lucah.

HUKUM MELIHAT VIDEO SEKS

Soalan; Assalamu alaikum ustaz. Apa hukum kita menonton video seks yang dikatakan seorang pemimpin yang hangat diperkatakan sekarang ini. Sekarang sudah ada di internet. Haruskah kita melihatnya dengan niat untuk mengetahui benar atau tidak orang yang dimaksudkan itu?

Jawapan;
Sama ada benar atau tidak, haram melihat/menontonnya. Ia tetap dengan hukum asal iaitu seorang tidak harus melihat aurat orang lain (selain suami-isteri) kecuali jika darurat seperti tujuan perawatan, mudim yang menguruskan khitan, hakim yang menghakimi kes, polis yang menjalankan siasatan dan seumpamanya. Adapun orang lain tetap dengan hukum asal iaitu haram melihat aurat orang lain. Firman Allah; "Katakanlah kepada orang-orang beriman; hendaklah mereka menyekat pandangan mata mereka (dari memandang kepada yang haram).." (Surah an-Nur, ayat 30). Orang yang upload video sebegitu ia melakukan dosa menyebarkan kejahatan dan ia turut menanggung dosa orang lain yang melihat video tersebut.

Hendaklah kita sentiasa menjaga maruah diri dan jangan terpengaruh dengan dorongan sekeliling. Orang yang suka menyebarkan kejahatan dan tuduhan-tuduhan buruk kepada orang lain tanpa menggunakan saluran yang ditetap Syariat, mereka adalah orang-orang fasik yang diancam Allah dengan siksaan yang berat oleh Allah sebagaimana  firmanNya (bermaksud);   "Sesungguhnya orang-orang yang suka terhebah tuduhan-tuduhan yang buruk dalam kalangan orang-orang yang beriman, mereka akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya di dunia dan di akhirat; dan (ingatlah) Allah mengetahui (segala perkara) sedang kamu tidak mengetahui (yang demikian)" (Surah an-Nur, ayat 19).

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Saluran Alternatif Anda

Utusan Online Berita Harian Online Harian Metro Online Bernama News Suara Kontemporari The Star Melayu Nst Online Malay Mail The Star Menarik TV3 Yahoo News CNN News Aljazeera English Republika Online Harakah Sinar Harian Sinar Harian Themalaysianinsider Tranungkite Sabahkini Sabahdaily

Blog Pimpinan PAS Pusat

Blog Dewan Pemuda PAS Pusat

Blog Ilmiah

Blog Remaja & Pelajar

Mahasiswa Geng Kita

  © Blogger template Nahnu Jundullah by nahnujundullahtemplate.com 2009

Back to TOP