free counters

Followers

" BERAMAL KERANA ALLAH "

Nj Photography

360' darjah untuk pakatan rakyat. Hati-hati kerana BN mula membeli undi.

Thursday, April 14, 2011

14 April 2011 - Kempen di semua bahagian hari ini menunjukkan tanda-tanda positif untuk pakatan rakyat. Hari kedua terakhir ini menunjukkan pakatan bekerja keras 24 jam sehari untuk mengatur strategi dan turun ke setiap dun untuk berkempen di semua tempat upu. Melihat kepada kempen yang mereka lakukan menunjukkan bukti bahawa rakyat di negeri sarawak sudah menunjukkan tanda-tanda bahawa ingin melakukan perubahan. Walaupun pakatan tidak mengharapkan kemenangan besar akan tetapi kehilangan jumlah kerusi yang cukup banyak kepada BN menunjukkan bahawa BN sudah tidak di terima lagi di Saarawak.

Menurut kajian Zentrum Future Studies, menunjukkan bahawa PAS akan menang di tiga dari lima kerusinya iaitu N24 Beting Maro (PAS 53%, BN 47%), N22 Sebuyau (PAS43%, BN 40%, Bebas 17%) dan N3 Tanjong Datu (PAS47%, BN 35% dan Bebas 18%). Dua lagi kerusi PAS adalah N20 Sadong Jaya (PAS 41%, BN 43% dan Bebas 16%) dan N15 Muara Tuang (PAS48% dan BN 52%). Kajian itu juga meramalkan, Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Taib Mahmud akan kalah di Balingian di tangan sepupunya, Datuk Salleh Jafarudin (BN 33%, PR 30% dan Bebas 37%). Pengerusi PKR Sarawak, Baru Bian pula diramalkan kajian ini akan menang di Ba'kelalan (PR64% dan BN46%).
Melihat kepada sumber berita daripada Umno Online pula menunjukkan bahawa pada hari ini, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata gelombang biru kini dirasai di seluruh Sarawak termasuk di kawasan yang dikuasai pembangkang yang menunjukkan petanda positif Barisan Nasional (BN) mendapat sokongan mantap daripada rakyat. Apa yang memelikkan bahawa tidak ada satu gambar pun yang menunjukkan bukti bahawa rakyat telah menunjukkan yang mereka menyokong BN seperti gambar ceramah umum yang di adakatan oleh PR di atas.





Sementara itu jugak di sibu seorang petugas DAP telah merakam aksi seorang petugas yang mana beliau telah membeli undi daripada kalangan penduduk Sarawak. Sumber : Malaysia Kini.  Begitu jugak dengan Laman web Malaysia kini yang telah diserang oleh virus DDOS sejak jam 11 pagi, Selasa 12 April. Petugas teknikal masih berusaha memulihkan laman web kami sepenuhnya.Sehingga hari ini laman Web Malaysiakini tidak boleh diakses sepenuhnya. Ada yang mendakwah bahawa laman web tersebut telah diserang oleh hakkers di lokasi yang berbeza di seluruh dunia yang mana  hakkers tersebut telah diupah oleh individu parti politik tertentu bagi memastikan rakyat malaysia tidak dapat menakses laman web berkenaan.

Melihat kepada situasi di atas, menunjukkan bahawa pakatan rakyat seharusnya perlu lebih bersiap sedia untuk menangkis serangan-serangan daripada pihat BN kerana melihat kepada keadaan sekarang dikhuatiri BN akan mempergunakan senjata terakhir mereka untuk menaburkan duit kepada Rakyat Sarawak seperti mana yang telah berlaku di kebanyakan tempat di Semenanjug termasuk Sabah setiap kali pilihan raya.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Saluran Alternatif Anda

Utusan Online Berita Harian Online Harian Metro Online Bernama News Suara Kontemporari The Star Melayu Nst Online Malay Mail The Star Menarik TV3 Yahoo News CNN News Aljazeera English Republika Online Harakah Sinar Harian Sinar Harian Themalaysianinsider Tranungkite Sabahkini Sabahdaily

Blog Pimpinan PAS Pusat

Blog Dewan Pemuda PAS Pusat

Blog Ilmiah

Blog Remaja & Pelajar

Mahasiswa Geng Kita

  © Blogger template Nahnu Jundullah by nahnujundullahtemplate.com 2009

Back to TOP